Follow
West Side Community Concerts, Inc., przemianowane na West Side Orchestral Concerts, Inc. w 1968 roku, to były amerykański cykl letnich koncertów klasycznych, które prowadziła 40-osobowa orkiestra The Festival Symphony Orchestra. Seria ta zaczęła się w 1962 roku i trwała do 1977 roku. Jej założycielem, organizatorem i dyrektorem muzycznym był Frédérique Petrides (1903-1983).
Pierwszy koncert w 1962 roku odbył się na 73rd Street w Riverside Park, jednakże w 1963 roku seria przeniosła się na stałe do przestronnej areny sportowej na 103rd Street w Riverside Park na Manhattanie w Nowym Jorku, gdzie specjalnie na te koncerty przewieziono tymczasową powłokę akustyczną. Seria ta została nagłośniona i określana jako „Tanglewood za rogiem”. Koncerty były dobrze przyjmowane przez prasę, a w nich uczestniczyło nawet 4500 osób, były także transmitowane na żywo w radiu WNYC.
Frédérique Petrides, założycielka i dyrygentka, miała bogate doświadczenie muzyczne. Przed założeniem West Side Community Concerts/West Side Orchestral Concerts założyła całkowicie żeńską orkiestrę kameralną o nazwie Orchestrette Classique, która istniała od 1932 do 1943 roku. Ta orkiestra wykonywała utwory nowych amerykańskich kompozytorów, takich jak Paul Creston, Samuel Barber i David Diamond. Frédérique Petrides prowadziła także inne inicjatywy muzyczne, takie jak Hudson Valley Symphony Orchestra i Student Symphony Society w Nowym Jorku.
Frédérique Petrides była również redaktorem i wydawcą biuletynów Women in Music, które były publikowane w Nowym Jorku i rozpowszechniane na całym świecie.
Frédérique Petrides zainicjowała i wyreżyserowała dwa odrębne letnie festiwale orkiestrowe na świeżym powietrzu, oba w dzielnicach Manhattanu, gdzie mieszkała. Pierwsza seria koncertów rozpoczęła się w 1958 roku w Carl Schurz Park na Upper East Side, a druga, West Side Community Concerts, rozpoczęła się w 1962 roku w Riverside Park na Upper West Side.
Mężem Frédérique Petrides był Peter Petrides, dziennikarz, który działał jako menedżer i publicysta koncertów przez ponad czterdzieści lat jej kariery dyrygenckiej.
Seria koncertów była organizowana pod auspicjami „West Side Community Concerts, Inc.”, a później „West Side Orchestral Concerts, Inc.”. Finansowana była częściowo z dotacji The Recording Industries Trust Fund przy wsparciu Local 802 Amerykańskiej Federacji Muzyków. Koncerty odbywały się we współpracy z Nowojorskim Departamentem Parków.
Frédérique Petrides była ceniona przez krytyków muzycznych, którzy śledzili i recenzowali jej koncerty. Jej podejście do muzyki i jej zdolność do łączenia nowej muzyki z mało znanymi kompozycjami klasycznymi wniosły wyjątkowy wkład w amerykańską scenę muzyczną.
Seria West Side Community Concerts/West Side Orchestral Concerts była istotnym elementem życia muzycznego w Nowym Jorku i przyczyniła się do promocji różnorodności muzycznej.
Dodaj komentarz