Świat muzyki na wyciągnięcie ręki – wszystko co chcesz wiedzieć o koncertach i festiwalach

Festiwal Zaniedbanej Muzyki Romantycznej, fot. David Mark, Pixabay

Festiwal Zaniedbanej Muzyki Romantycznej, Indianapolis, USA

Follow
( 0 Followers )
X

Follow

E-mail : *

Festiwal Zaniedbanej Muzyki Romantycznej został założony w 1968 roku przez muzykologa Franka Coopera na Uniwersytecie Butler w Indianapolis, stanie Indiana.

Przez kolejne jedenaście lat Cooper kierował festiwalem, który miał na celu przywrócenie słuchaczom muzyki romantycznej, która została zapomniana i zaniedbana. Podczas festiwalu odbywały się pierwsze współczesne wykonywania wielu ważnych dzieł epoki romantyzmu, które nie były słyszane od XIX wieku. Wśród tych utworów znajdowały się kompozycje orkiestrowe, koncerty, utwory chóralne, balety oraz utwory solowe i kameralne.

Festiwal przedstawiał dzieła kompozytorów takich jak Bruneau, David, Duparc, Goedicke, Guiraud, Hofmann, Martucci, Raff, Anton Rubinstein, Schelling, Sinding i Spohr. Wykonywano również koncerty kompozytorów Boëllmanna, Bronsarta, Dreyschocka, Ernsta, Godarda, Goltermanna, Henselta, Herza, Hummla, Joachima, Moszkowskiego, Palmgrena, Rheinbergera, Rimskiego-Korsakowa i Anton Rubinstein. Festiwal prezentował także utwory chóralne kompozytorów takich jak Gade, Pierne, Raff, Reger, Sgambati i Weber, a także w pełni inscenizowane balety autorstwa Burgmüllera, Drigo, Głazunowa, Hertla, Offenbacha i Thomasa. Ponadto festiwal promował utwory solowe i kameralne kompozytorów Alkana, Blumenfelda, Bronsarta, Dohnanyiego, Godowsky’ego, Nápravníka, Xavera Scharwenki i Thalberga.

Podczas festiwalu występowali renomowani wykonawcy, takie jak skrzypek Aaron Rosand, pianiści Jorge Bolet, Malcolm Frager, Gunnar Johansen i Raymond Lewenthal, wiolonczeliści James Kreger i Jascha Silberstein oraz dyrygenci Victor Borge, Igor Buketoff, Jorge Mester i Izler Solomon. Wielu z tych artystów nagrało wiele z tych zapomnianych utworów dla wytwórni płytowych.

Festiwal Zaniedbanej Muzyki Romantycznej kontynuował swoją działalność po odejściu Coopera, a jego znaczenie zostało uznane przez krytyków, muzykologów i wykonawców.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *