Świat muzyki na wyciągnięcie ręki – wszystko co chcesz wiedzieć o koncertach i festiwalach

Festival 500, fot. gloverbh222, Pixabay

Festival 500, St. John’s, Kanada

Festival 500: Sharing the Voices był międzynarodowym festiwalem muzyki chóralnej, który odbywał się co dwa lata w St. John’s, w Nowej Fundlandii, w Kanadzie. Festiwal miał na celu promowanie muzyki chóralnej oraz umożliwienie ludziom ze wszystkich stron świata śpiewania i dzielenia się swoimi głosami.

Festiwal rozpoczął się w 1997 roku jako część obchodów Cabot 500, upamiętniających 500. rocznicę przybycia Johna Cabota do Bonavista w Nowej Fundlandii w 1497 roku. Pierwszy festiwal został zaplanowany tak, aby zbiegł się z wizytą królowej Elżbiety II, która uczestniczyła w uroczystym koncercie inauguracyjnym w czerwcu 1997 roku.

Do udziału w festiwalu zapraszane były chóry z całego świata, które musiały przesłać nagrania przesłuchań i zostać zaproszone do udziału. W ciągu dnia chóry miały możliwość uczestniczenia w warsztatach, klinikach i kursach mistrzowskich, a także występowały bezpłatnie w różnych miejscach w całym mieście, takich jak lotnisko, hotelowe lobby i kościoły. Koncerty w ciągu dnia oraz The World of Music były otwarte dla publiczności i obejmowały występy indywidualne chórów, a następnie połączone utwory pod batutą zaproszonych dyrygentów.

Wielkim finałem festiwalu był koncert Grande Finale, który odbywał się w Mile One Centre. Podczas tego koncertu odbywały się masowe projekty chóralne, zarówno dla chórów młodzieżowych, jak i dorosłych. Orkiestra Symfoniczna Nowej Fundlandii towarzyszyła tym występom. Na zakończenie festiwalu występował gościnny artysta, zwykle jedna z głównych lokalnych atrakcji festiwalu.

Od 1997 roku w festiwalu wzięło udział ponad 10 000 uczestników z 38 krajów, 22 stanów USA i 11 kanadyjskich prowincji/terytoriów. Ostatnia edycja festiwalu w tej formie odbyła się w 2013 roku. Od 2014 roku festiwal przyjął nową nazwę Growing the Voices: Festival 500 i skupia się na promowaniu śpiewu na całym świecie.

Dodatkowo, w 1999 roku festiwal wprowadził sympozjum akademickie o nazwie The Phenomenon of Singing. Sympozjum trwało tydzień i było preludium do festiwalu chóralnego. Miało na celu omówienie różnych aspektów śpiewu i głosu ludzkiego, takich jak aspekty artystyczne, fizjologiczne, kulturowe, socjologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne oraz twórcze/kompozytorskie.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *